Enkele medewerkers van Schuiteman in Huizen.
Enkele medewerkers van Schuiteman in Huizen. Foto: Bob Awick
Advertorial

Schuiteman staat alweer vijftig jaar voor oprechte betrokkenheid

Bedrijven

HUIZEN - Toch wel een gevestigde naam in Huizen is duidelijk aanwezig in het Oude Dorp: Schuiteman. Voor het accountants- en advieskantoor is 2018 een feestelijk jaar. Het bestaat namelijk vijftig jaar. Een fraaie mijlpaal en tegelijk een mooi moment om te kijken naar het verhaal achter dit bedrijf met bij elkaar opgeteld 140 medewerkers.

Schuiteman heeft inmiddels vestigingen in Voorthuizen, Barneveld, Ede/Veenendaal, Harderwijk, Nijkerk, Voorthuizen (waar alles begon) en dus Huizen. In Voorthuizen werd door Hein Schuiteman en zijn vrouw Riek de basis gelegd voor het bedrijf zoals Schuiteman er vandaag de dag uitziet. Anno 1968 was het onderhouden van een persoonlijke klantrelatie voor Hein en Riek de normaalste zaak van de wereld. Zo kwamen ze behalve op kantoor ook in het weekend bij klanten thuis over de vloer.

Vanzelfsprekend is er in vijftig jaar veel veranderd, maar die persoonlijke benadering van klanten, partners en collega's staat nog altijd centraal bij Schuiteman, en wordt onderstreept door het motto 'oprecht betrokken'. Die oprechte betrokkenheid is waar zij voor staan.

Jan Pieter Wiesenekker, vestigingsmanager in Huizen, staat volledig achter deze persoonlijke benadering. Samen met Ton Tanghe begon hij in 1996 in Huizen. Toen met 4 medewerkers, nu zijn het er 23. Via de Huizermaatweg is Schuiteman nu beland in het oude gemeentehuis aan de Naarderstraat. "We wilden meer zichtbaar zijn", is de verhuisreden.

Natuurlijk concentreren ze zich, naast de relatie, als accountants- en advieskantoor bij Schuiteman op de cijfers. Niet voor niets ligt hun kennis en kunde daar. Vanuit deze expertise kunnen klanten niet alleen op de betrouwbaarheid van de cijfers rekenen, maar gaan ze bij Schuiteman verder dan dat. Door niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk waarde aan het verhaal van klanten toe te voegen. Want alleen wanneer men dat verhaal achter de cijfers kent en écht begrijpt, kunnen zij de klant als proactieve partner en kritisch klankbord maximaal ontzorgen en adviseren.

De komende jaren zullen de nodige uitdagingen bieden. Denk bijvoorbeeld aan de maatschappelijke trend van globalisering die steeds verder doorzet, ook in het MKB. Maar ook technologische ontwikkelingen zoals blockchain en data-analyse die dit verder versterken. Schuiteman volgt de continu in beweging blijvende markt.

Zoals de transitie van papieren aangiftes naar digitale varianten en de definitieve doorbraak van digitalisering met de intrede en groei van het internet. Met die ervaringen in het achterhoofd treedt Schuiteman de toekomst vol vertrouwen en met een, zoals ze het zelf noemen, open mentaliteit tegemoet: ondernemend, persoonlijk, eerlijk en no-nonsense.

Uit de krant