Doel van de campagne is consumenten te stimuleren tot een bewust koopgedrag.
Doel van de campagne is consumenten te stimuleren tot een bewust koopgedrag. Foto: Wereldwinkel Huizen

Wereldwinkel Huizen doet mee aan landelijke campagne: Koop een betere wereld

Mensen

HUIZEN - Wereldwinkel Huizen doet mee aan de landelijke campagne ‘Koop een Betere Wereld!’. Deze werd op 26 november gestart door Jan Pronk, voorzitter van Earth Charter Nederland.

De urgentie om mensen in ontwikkelingslanden te steunen is groter dan ooit. Dat kan als consumenten meer bewust gaan kopen: gaan ‘wereldwinkelen’. De meerjarige campagne, waarbij rond 100 wereldwinkels in het hele land betrokken zijn, wil consumenten stimuleren te gaan ‘wereldwinkelen’. Wereldwinkel Huizen steunt deze campagne.

Corona
Corona raakt niet alleen in Nederland veel mensen, maar treft de zwakkeren in de derde wereld nog harder. Door corona en de economische gevolgen daarvan dreigt na armoede nu honger. Ruim vijftig jaar al steunen Wereldwinkels hun producenten in ontwikkelingslanden door fairtrade producten te verkopen.

De campagne ‘Koop een Betere Wereld’ geeft deze missie een nieuwe impuls door de missie te koppelen aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen. Doel is consumenten te stimuleren tot een bewust koopgedrag. Hiervoor wordt het begrip ‘wereldwinkelen’ geïntroduceerd.

Koopgedrag
Als consumenten bij hun aankopen rekening houden met de milieugevolgen, waar de winst belandt en hoe en waar producten worden gemaakt, en kiezen voor duurzame, fairtrade of lokale producten dragen ze met hun koopgedrag bij aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen.

Wereldwinkel Huizen vergemakkelijkt het ‘wereldwinkelen’ door fairtrade en duurzame producten in de schijnwerpers te zetten. Idee is dus met je aankoop de wereld een beetje beter te maken.

Uit de krant