DeBuurtTas die door de scholieren is ontwikkeld en gekocht kan worden.
DeBuurtTas die door de scholieren is ontwikkeld en gekocht kan worden. Foto: SG Huizermaat

Leerlingen Huizermaat ontwikkelen DeBuurtTas

Mensen

HUIZEN - Een boodschappentas met een boodschap erop. Precies dát hadden de 4 leerlingen uit de Huizermaatse 4-havo IBC-klas, wat staat voor International Business College, in gedachten toen ze hun bedrijfje DeBuurtTas oprichtten.

Door op de DeBuurtTas de tekst ‘voor elkaar’ te laten drukken, koop je niet alleen een tas, maar geef je ook aan dat je boodschappen voor de ontvanger wilt doen. Voor iemand die bijvoorbeeld vanwege Corona niet zelf naar de winkel kan gaan.

De filosofie van deze IBC-leerlingen is dat je vooral in deze moeilijke tijd aan elkaar denkt en er wilt zijn voor de ander.

Onderzoek kwaliteit
De vier jonge Huizermaatse ondernemers deden gedegen onderzoek naar de kwaliteit van boodschappentassen; niet iets waar je je als 16-jarige normaal gesproken mee bezighoudt.

Anouar, één van de initiatiefnemers: “We zijn op zoek gegaan naar een tas die én langere tijd meegaat én de boodschap uitstraalt waarom we deze tas hebben ontworpen, nl. er zijn voor elkaar. Boodschappen voor iemand anders doen wordt op deze manier leuker en makkelijker! Je krijgt er een goed gevoel bij.”

Meer informatie is te vinden op de professionele website van de vier Huizermaters:  www.debuurttas.nl.

Uit de krant