Ellen Kostelijk in haar speciale Tourmakersoutfit tijdens haar dienst op de backoffice.
Ellen Kostelijk in haar speciale Tourmakersoutfit tijdens haar dienst op de backoffice.

Ellen Kostelijk een van de 1.500 Tourmakers

Algemeen

HUIZEN - Ellen Kostelijk uit Huizen was een van de 1.500 vrijwillige Tourmakers die het vorige weekeinde hebben meegeholpen om van de Tour de France in Nederland een succes te maken.

Ze zat van 1 tot en met 5 juli op het stadhuis op de backoffice om vragen per mail en aan de telefoon te beantwoorden. Als voormalig medewerker bij de productie van Studio Sport, wilde ze het evenement wel eens van de andere kan meemaken.

Backoffice
"In november vorig jaar kregen we een mailtje of we ons op wilden geven als vrijwilliger. Aangezien ik wist dat ik dan met pensioen zou zijn, deed ik dat." Ze meldde zich aan en gaf aan dat ze graag op de backoffice mee wilde helpen.

"Je kon zelf aangegeven wat je wilde. Het leek mij in ieder geval niets om na mijn pensionering nog eens met dranghekken te gaan sjouwen."

Nieuwsbrieven
De vrijwilligers kregen elke week nieuwsbrieven, zodat ze op de hoogte waren van het laatste nieuws. Ook waren er informatieavonden.

"Randstad heeft het allemaal georganiseerd en ik moet zeggen dat ze dat goed hebben gedaan. Iedereen kreeg ook een inlogcode voor het rooster en kon aangeven wat hij graag wilde."

Uiteindelijk heeft Ellen avonddiensten gelopen vanaf een uur of half twee, half drie in de middag. "Wat me opviel is dat mensen van overal in Nederland mee kwamen helpen. Ik sprak iemand uit Groningen, en iemand uit Roermond zat ook op de backoffice."

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant