De helpdesk ondersteunt patiënten bij digitaal contact met een zorgverlener.
De helpdesk ondersteunt patiënten bij digitaal contact met een zorgverlener. Foto: Pixabay

Helpdesk Digitale Zorg ondersteunt patiënten

Zorg

REGIO - Amaris Zorggroep, Tergooi Ziekenhuizen en huisartsenvereniging RHOGO hebben vorige week een overeenkomst voor de Helpdesk Digitale Zorg. De missie van de Helpdesk Digitale Zorg is om gezamenlijk verder op te trekken in het ondersteunen van patiënten, cliënten en inwoners in de regio bij het gebruik van digitale zorg.

De zorgvrager kan warme begeleiding verwachten na aanbeveling door de zorgverlener. Inmiddels zijn 26 partners aangesloten bij de Helpdesk. Er zijn al meer dan 2.000 zorgvragers op weg geholpen en de handleidingen ruim 5.000 keer geraadpleegd.

Meer digitale zorg
De aangesloten partijen onderschrijven dat de ambitieuze plannen om meer digitale zorg te leveren alleen kunnen slagen als de patiënten en cliënten ook weten hoe ze digitale zorg moeten ontvangen.

Deze overeenkomst van de initiatiefnemers draagt bij aan verdere professionalisering van de Helpdesk en vormt met verschillende partners een mooie basis voor het leveren van zorg dichterbij.

Helpdesk Digitale Zorg
De Helpdesk Digitale Zorg is ondergebracht bij het Zorg Innovatie Huis en is er voor alle vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel ondersteunen bij digitaal contact met een zorgverlener. Voorbeelden zijn vragen over beeldbellen, online fysiotherapie of het inloggen bij het patiëntenportaal.

Daarnaast ondersteunt de Helpdesk bij het instellen van technische toepassingen, zoals het meten van de bloeddruk, hartslag en glucosewaarden. De Helpdesk Digitale Zorg is bereikbaar op 085-1304575 of via www.helpdeskdigitalezorg.nl.

Uit de krant