Logo Nieuwsblad voor Huizen

Elke seconde telt: Philips en PSV zorgen voor ‘hartveiliger’ Philips Stadion!

maart 31, 2025

Leesduur: over 1 minuut

Elke seconde telt: Philips en PSV maken Philips Stadion ‘hartveiliger’ 

Gezien hartstilstanden helaas geen zeldzaamheid zijn in voetbalstadions, zowel op het veld als erbuiten, hebben Philips en PSV maatregelen genomen om het Philips Stadion en PSV Campus De Herdgang veiliger te maken voor fans, spelers, de technische staf en medewerkers. Door het plaatsen van 38 AED-apparaten, het aanbieden van uitgebreide trainingen en het integreren van een instructievideo in de ‘pre-match show’ bij thuiswedstrijden, streven de betrokken partijen ernaar optimale eerste hulp te bieden bij hartstilstanden. Dit initiatief, het eerste in zijn soort in Nederland, onderstreept het belang van hartveiligheid op locaties waar grote groepen mensen samenkomen.

“Als oprichter van de club en naamgever van het stadion, ligt de veiligheid van het Philips Stadion ons nauw aan het hart. Een medisch incident anderhalf jaar geleden tijdens de wedstrijd PSV tegen Ajax heeft ons nogmaals het belang van snelle actie en de beschikbaarheid van de juiste middelen getoond om levens te redden tijdens noodsituaties”, aldus Sylvia van Es, president van Philips Nederland. “Met deze maatregelen maken we het stadion en de trainingsfaciliteiten van PSV veiliger voor hartgerelateerde noodgevallen en verhogen we het bewustzijn over hartveiligheid. We hopen ook anderen te inspireren om soortgelijke maatregelen te implementeren. Samen kunnen we betere zorg toegankelijk maken voor een breder publiek.”

Onderdeel van de pre-match show

Beginnend met de wedstrijd PSV tegen FC Utrecht aanstaande zaterdag, zal bij elke thuiswedstrijd van PSV een speciale instructievideo worden getoond die supporters informeert over hoe te handelen bij een hartstilstand. Deze video wordt een vast onderdeel van de ‘pre-match show’ van PSV, wat uniek is in de wereld van het voetbal. Hierdoor is de ’12e man’ niet alleen een aanmoediger, maar ook een potentiële redder in nood.

LEES  Laatste in Sportmarketing: 'Feyenoord Play', de Nieuwe Game van Feyenoord en Univé!

“Technologie kan levens redden, maar alleen als mensen weten hoe ze moeten handelen. Door bewustwording te vergroten en de juiste middelen beschikbaar te stellen, zorgen we ervoor dat elke seconde telt. We zijn er trots op dat we samen met onze oprichter Philips het bewustzijn over hartveiligheid verhogen. Zo zorgen we als club, partners en supporters voor elkaar. Dit past uitstekend bij wie we zijn”, zegt Marcel Brands, algemeen directeur van PSV.

Vergelijkbare artikelen :

Beoordeel dit bericht

Plaats een reactie

Share to...