Vandaag treedt Erik Poel in dienst als Managing Director bij Golazo Brands Nederland, een divisie van de internationale Golazo Group. Na bijna elf jaar leiding te hebben gegeven aan de KNLTB keert hij terug naar de marketingsector waar hij reeds twintig jaar ervaring had bij diverse vooraanstaande bedrijven voordat hij bij de KNLTB kwam.
Erik Poel brengt een diepgaande passie voor sport mee naar Golazo Brands Nederland. Dankzij zijn expertise en enthousiasme heeft hij één van de grootste Nederlandse sportbonden omgevormd van een traditionele bond naar een moderne, marktgeoriënteerde organisatie, die nu een solide basis vormt voor de ontwikkeling van tennis en padel in Nederland.
De aanstelling van Erik Poel benadrukt de ambitie van Golazo Brands om hun positie op de Nederlandse markt voor sportmarketing te versterken. Dit zal gebeuren in nauwe samenwerking met andere onderdelen van Golazo, met een nadruk op innovatie, groei, kwaliteit en duurzame relaties.
Versterking van Golazo Brands in Nederland
“Deze rol is een perfecte samensmelting van mijn ervaring in marketing en mijn jaren in de sportsector”, vertelt Erik Poel over zijn nieuwe functie bij Golazo. “Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team de positie van Golazo Brands in Nederland verder uit te bouwen en samen met onze partners meer betekenisvolle sport- en merkbelevingen te creëren.”
Erik Poel neemt het stokje over van Thierry De Ridder, die sinds maart als interim Managing Director heeft gefungeerd. De Ridder speelde een cruciale rol in het bevorderen van de samenwerking en cohesie tussen Golazo Brands Nederland en andere entiteiten zoals Golazo Media, Golazo Events en de Belgische teams, om het bedrijf klaar te stomen voor een nieuwe fase.
Op 15 november zal Thierry De Ridder terugkeren naar België om zijn rol als Communication & Strategy Director binnen de Golazo Group weer op te nemen.
In de komende weken zullen Poel en De Ridder intensief samenwerken om een vlotte overgang te waarborgen, met volledige aandacht voor de teams en klanten, waaronder vooraanstaande merken als NN, DHL, Philips, UEFA, Brainport en vele andere partners waarmee Golazo Brands dagelijks samenwerkt.
Vergelijkbare artikelen :
- Topbaan Alert bij Golazo Media: Word Junior Event Medewerker!
- Golazo Media neemt Sport Knowhow XL over: Ontdek wat dit betekent voor sportmedia!
- Golazo Media neemt Sport Knowhow XL over: Ontdek wat dit betekent voor sportmedia!
- Olympisch Kampioene Marit Bouwmeester sluit zich aan bij Golazo en Better Minds: Lees Hoe!
- Indeed Nieuwe Mouwsponsor van FC Utrecht: Partnerschap Brengt Nieuwe Kansen!

Lisa van Dijk is een enthousiaste sportjournalist die haar passie voor sport combineert met haar scherpe pen. Ze volgt zowel lokale sportevenementen als internationale competities.






