NOS zal ook in de volgende twee jaar de samenvattingen van de Eredivisie uitzenden. De verlengde overeenkomst met Eredivisie Media & Marketing (EMM) omvat zowel de mannen- als de vrouwencompetitie en loopt tot en met het seizoen 2026/’27.
Sinds 5 april 1959, met slechts enkele onderbrekingen, heeft NOS de Eredivisie uitgezonden. Generaties Nederlanders hebben de gewoonte gehad om op zondagavond de samenvattingen van deze nationale voetbalcompetitie te bekijken. “De verlenging van onze samenwerking is fantastisch nieuws voor alle voetbalfans,” zegt Geert Hofman, zakelijk directeur van NOS. “Eredivisievoetbal bij de NOS verzamelt elke week miljoenen mensen en is een onderdeel van onze nationale cultuur geworden. Het is onze publieke plicht om ervoor te zorgen dat de hoogtepunten van de belangrijkste voetbalcompetitie in Nederland voor iedereen beschikbaar en bereikbaar blijven.”
Hofman benadrukt verder: “Het behouden van deze uitzendrechten is cruciaal voor de publieke omroep. De Eredivisie-uitzendingen bereiken een breed en divers publiek. Door de samenvattingen op meerdere platforms beschikbaar te stellen, bevorderen we de digitale overgang van de publieke omroep. Dit is essentieel om in de toekomst toegankelijk en van belang te blijven.” De Eredivisie-hoogtepunten zijn ook online via NPO Start, NOS.nl, de NOS-app en de sociale media kanalen van de NOS altijd een groot succes.
Populair
Elke week trekt Studio Sport Eredivisie een groot aantal kijkers, met een gemiddelde van meer dan 2,8 miljoen en een marktaandeel van 31,2 procent. De uitzending op zondagavond om 19.00 uur is het meest populair, met gemiddeld 1,4 miljoen kijkers. Op dat tijdstip kijkt meer dan een derde van alle televisiekijkers in Nederland naar het programma, wat neerkomt op een marktaandeel van 35,9%.
Credits headerafbeelding: Shutterstock / kivnl
Vergelijkbare artikelen :
- PLUS opnieuw Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie: Spannende tijden voor fans!
- Ontdek Nederland’s Top Sportevenementen: Welke Competities en Sponsors Leiden?
- Adressen Enter Media
- Ontdek nu: 5 opzienbarende feiten over sportfans in Nederland!
- Levendige wateren: Nationale Postcode Loterij doneert extra voor biodiversiteit!

Lisa van Dijk is een enthousiaste sportjournalist die haar passie voor sport combineert met haar scherpe pen. Ze volgt zowel lokale sportevenementen als internationale competities.