Antoine Griezmann, die eerder al gespot werd met voetbalschoenen van het Decathlon-merk Kipsta, heeft nu officieel een partnerschap getekend met Decathlon. De Franse voetballer zal niet alleen zijn wedstrijden spelen met schoenen van het huismerk Kipsta, maar zal tevens betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. Deze samenwerking met Griezmann verstevigt de positie van Decathlon in de voetbalmarkt, een sector waarin het bedrijf de afgelopen jaren al flink aan de weg timmert.
Decathlon, oorspronkelijk uit Frankrijk, is sinds 2021 de officiële leverancier van de wedstrijdballen voor de top twee Franse voetbaldivisies, vanaf 2023 voor de Belgische competitie en vanaf 2024 voor de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. Dit was reeds een opmerkelijke stap, maar de verbintenis met een voetbalicoon als Griezmann is zeker verrassend. De wereldkampioen van 2018, die veertien jaar lang het gezicht was van PUMA, stapt nu over naar schoenen die ongeveer 80 euro kosten, een schril contrast met de honderden euro’s kostende schoenen waaraan hij en zijn collega’s gewend zijn.
Imago
Decathlon was traditioneel geen merk dat zich mengde in de strijd om topsport en richtte zich voornamelijk op betaalbare sport- en outdoorartikelen. Echter, het merk lijkt deze associatie steeds meer van zich af te schudden. Het signaal dat ook binnen het topsegment het merk van belang is, wordt steeds duidelijker. Zo heeft Decathlon de laatste jaren ook haar aanwezigheid in het professionele wielrennen versterkt. Het was al kledingsponsor van het Cofidis-team in 2022 en 2023, en in 2024 nam het een prominentere rol op zich als hoofdsponsor en naamgever van het team Decathlon AG2R La Mondiale, dat uiteraard rijdt op fietsen van het Decathlon merk Van Rysel. Daarnaast heeft Decathlon een overeenkomst met de Franse tennisser Gaël Monfils en heeft het met TARMAK, het basketbalmerk van het huis, een connectie met de NBA.
Foto credits: Decathlon
Vergelijkbare artikelen :
- Niet alleen Squid Game : dit zijn de andere Netflix-series om in juni 2025 in de gaten te houden
- Ontdek nu: 5 opzienbarende feiten over sportfans in Nederland!
- PLUS opnieuw Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie: Spannende tijden voor fans!
- KNWU en Visma | Lease a Bike stoppen samenwerking: AGU niet langer kledingsponsor!
- Ontdek de Vloer die Onbewust Zorgt voor Meer Rust: Transformeer Uw Huis!

Lisa van Dijk is een enthousiaste sportjournalist die haar passie voor sport combineert met haar scherpe pen. Ze volgt zowel lokale sportevenementen als internationale competities.