Vanaf 2024 zal het wielerteam bekend als ‘Team DSM-Firmenich PostNL’ van naam veranderen naar Team Picnic PostNL. Hoewel DSM-Firmenich als sponsor aan de ploeg verbonden blijft en zichtbaar zal zijn in het logo, zal hun naam niet langer in de teamnaam voorkomen. Voor Picnic, die een vierjarig contract aangaat, betekent dit een primeur in het sponsoren van een sportteam.
Picnic, actief in Nederland, Duitsland en Frankrijk, ziet in de wielersport een kans om haar bekendheid in die markten verder uit te breiden. Deze uitbreiding manifesteert zich niet alleen door de naamsponsoring. Ook op de nieuwe teamkleding zal het Picnic-logo prominent aanwezig zijn. Het logo zal driemaal op het shirt verschijnen (aan beide mouwen en op de borst), tweemaal op de broek (op elke pijp), op de handschoenen en op de sokken. Picnic heeft het nieuws zelf aangekondigd met een pakkende slogan: ‘Van Renner tot Runner: elke dag trotseren we weer en wind voor de beste prestaties.’
Vergelijkbare artikelen :
- Visma | Lease a Bike in Speciaal Tenue: Spectaculaire Ronde van Vlaanderen!
- Ajax Zet AI In Tegen Online Haat: Onthult Uniek Wedstrijdshirt
- Techonomie en KNVB lanceren: Nieuw welkomstprogramma voor startende jeugdtrainers!
- Feyenoord & Castore onthullen: Het Twaalfde Shirt in unieke campagne!
- Fonds Gehandicaptensport Lanceert Unieke Campagne voor 50ste Verjaardag: Ontdek het Nu!

Lisa van Dijk is een enthousiaste sportjournalist die haar passie voor sport combineert met haar scherpe pen. Ze volgt zowel lokale sportevenementen als internationale competities.