Na een afwezigheid van meer dan twaalf jaar keert Rabobank terug naar de wielersport. In 2012 trok de bank zich terug, inclusief de toenmalige Rabobankploeg, vanwege de dopingschandalen die de sport teisterden. Bij deze onverwachte comeback zal de bank zich weer inzetten voor de sponsoring van zowel topsport als breedtesport. Rabobank, al lange tijd een belangrijke supporter van NOC*NSF op het gebied van breedtesport, gaat nu ook een grote rol spelen in de topsport als partner van TeamNL.
Vanaf juli zal de naam Rabobank opduiken als co-sponsor op de shirts van Visma-Lease a Bike in de top van het wielrennen. Hiermee neemt het de plaats in van BetCity, welke nu nog op de zijvlakken van de shirts te zien is. Door nieuwe regelgeving in Nederland, die goksites vanaf 1 juli 2025 verbiedt aan sportsponsoring te doen, moet BetCity zijn sponsortaken neerleggen.
Ready2Race
Rabobank ziet opnieuw mogelijkheden om het jeugdwielrennen in Nederland te bevorderen. De bank gaat het initiatief Ready2Race steunen, dat reeds door Jumbo was opgestart en waarbij toegankelijke evenementen zoals Dikke Banden-races en schoolclinics worden georganiseerd. Het doel hiervan is om kinderen enthousiast te maken voor de wielersport. Dit soort initiatieven heeft in het verleden zijn vruchten afgeworpen; Mathieu van der Poel behaalde hiermee een van zijn eerste overwinningen in 2003, toen hij als achtjarige de finale won van de Rabobank Dikke Banden-races.
TeamNL
Rabobank zal zichtbaar zijn in diverse sporten onder TeamNL, van atletiek tot zeilen. Bovendien blijft de bank de komende jaren ook verbonden aan de hockeysport als partner van de KNHB en hoofdsponsor van de nationale teams. De samenwerking met de hockeybond wordt versterkt rond het WK Hockey 2026 in Nederland en België, en uitgebreid tot nationale opleidings- en jeugdteams, waaronder Jong Oranje en ‘Hockey 5’s’, een nieuwe vorm van hockey.
Credits headerafbeelding: Shutterstock / Radu Razvan
Vergelijkbare artikelen :
- Primark Partner EK Rolstoelrugby 2025: Scoor de Details van deze Grote Deal!
- PLUS opnieuw Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie: Spannende tijden voor fans!
- Picnic en PostNL in de wielerwereld: Online supermarkt nieuwe hoofdsponsor!
- Laatste in Sportmarketing: ‘Feyenoord Play’, de Nieuwe Game van Feyenoord en Univé!
- Ontdek de Formule 1 Tentoonstelling: Nu in Amsterdam, Mis Het Niet!

Lisa van Dijk is een enthousiaste sportjournalist die haar passie voor sport combineert met haar scherpe pen. Ze volgt zowel lokale sportevenementen als internationale competities.