Logo Nieuwsblad voor Huizen

Soufiane Touzani’s FC STRAAT gaat samenwerken met Tribe Company: Krachten gebundeld!

april 17, 2025

Leesduur: over 1 minuut

Soufiane Touzani's FC STRAAT en Tribe Company bundelen krachten

Jongeren besteden dagelijks tussen de 3 en 6 uur aan schermtijd. Dit toont aan hoe belangrijk het is om in te grijpen in de toenemende bewegingsarmoede. FC STRAAT en evenementenorganisator Tribe Company slaan de handen ineen om hier verandering in te brengen. Ze combineren de populaire straatvoetbaltoernooien en de online invloed van FC STRAAT met de evenementenexpertise van Tribe Company. Hierdoor worden de gratis trainings- en toernooimogelijkheden van FC STRAAT toegankelijker dan ooit, wat jongeren stimuleert om van toeschouwer naar deelnemer te gaan: van ‘Watchtime’ naar ‘Playtime’.

FC STRAAT, opgericht door straatvoetballer en contentmaker Soufiane Touzani, is zowel online als offline de grootste voetbalclub van Nederland. Via zijn populaire kanaal Touzani TV, met meer dan 1,36 miljoen abonnees, motiveert hij dagelijks duizenden jongeren om actief te worden. Met meer dan 74.000 leden en een toegewijd team organiseert FC STRAAT voetbalactiviteiten en toernooien door heel Nederland. Tribe Company, een full-service evenementenbureau, creëert indrukwekkende live-concepten met een speciale focus op sport. Ze staan bekend om evenementen zoals De Vrienden van Amstel LIVE, BusinessBoost Live en de KNVB Voetbalkampen. Door sport te mengen met entertainment, weten ze jongeren niet alleen te inspireren maar ook duurzaam te verbinden met sportieve activiteiten.

Stichting

In aanvulling op de samenwerking met Tribe Company, zal FC STRAAT vanaf april 2025 officieel verdergaan als Stichting FC STRAAT. Deze verandering stelt hen in staat hun samenwerkingen met sponsoren, gemeenten en ministeries uit te breiden. Hun missie blijft hetzelfde: sport toegankelijk maken voor iedereen en jongeren op een leuke en inspirerende manier actief houden. “Deze stap stelt ons in staat om onze gemeenschap verder te ontwikkelen en bij te dragen aan de gezondheid en ontwikkeling van jongeren”, zegt Soufiane Touzani. “Sport moet toegankelijk en leuk zijn voor iedereen.” Niel van Hoff, oprichter van Tribe Company, voegt toe: “De noodzaak is duidelijk. Door onze expertise in evenementen te combineren met de dynamiek van FC STRAAT, creëren we evenementen die jongeren niet alleen inspireren maar ook activeren.”

LEES  Laatste Sportmarketingnieuws: PEC Zwolle in uniek shirt tijdens Bevrijdingswedstrijd!

Credits headerafbeelding: Stichting FC Straat

Vergelijkbare artikelen :

Beoordeel dit bericht

Plaats een reactie

Share to...