Logo Nieuwsblad voor Huizen

Laatste Sportmarketingnieuws: PEC Zwolle in uniek shirt tijdens Bevrijdingswedstrijd!

april 18, 2025

Leesduur: over 3 notulen

Het laatste sportmarketingnieuws: PEC Zwolle speelt Bevrijdingswedstrijd dit weekend in speciaal shirt

In deze editie brengen we het meest recente nieuws op het gebied van sportmarketing. Onderwerpen vandaag zijn onder andere de Bevrijdingswedstrijd van PEC Zwolle in een speciaal shirt, de entree van Boerschappen in de sportsector door een samenwerking met olympische hockeysters, en de verlengde samenwerking tussen KNVB en DPG Media tot en met het EK 2028.

PEC Zwolle eert bevrijding met speciaal shirt in Bevrijdingswedstrijd

Op 14 april 1945 werd Zwolle bevrijd door Canadese troepen, dit jaar precies 80 jaar geleden. Rond deze datum speelt PEC Zwolle de jaarlijkse Leo Major Bevrijdingswedstrijd, genoemd naar de meest gevierde bevrijder van de stad. Dit jaar introduceert de club een speciaal thuisshirt voor deze gelegenheid, geïnspireerd op de kleuren van de onderscheiding die Leo Major ontving. Het shirt zal gedragen worden tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Twente op 13 april.

Het shirt kenmerkt zich door een unieke badge en een bijzondere boodschap op de rug. Het stadswapen van Zwolle prijkt op de borst, wat de diepe verbinding tussen de stad en de club symboliseert. Het shirt is in beperkte oplage beschikbaar en was online bijna direct uitverkocht. Voor de wedstrijd tegen FC Twente zal er een beperkte oplage verkrijgbaar zijn bij een tijdelijke fanshop bij de hoofdingang van het MAC3PARK stadion.

Bovendien zullen de ‘kleuren van de bevrijding’ zichtbaar zijn in de stad rondom de wedstrijd. Voor aanvang van de wedstrijd wordt een grote sfeeractie gehouden en voor het eerst zullen er nabestaanden van Leo Major uit Canada de wedstrijd bijwonen.

LEES  Robotwandelaars en rugbytackles: Ontdek de 1 aprilgrappen in de sportwereld!

Boerschappen stapt in de sportwereld met partnerschap met Olympische hockeysters

Terwijl HelloFresh reeds bekend is, maakt nu ook Boerschappen naam door het leveren van verse, lokale en duurzame maaltijdboxen rechtstreeks van de boer. Het bedrijf heeft onlangs een grote merkcampagne gelanceerd met de inzet van Olympische hockeykampioenen Maria Verschoor en Freeke Moes, wat hun eerste stap in de sportwereld markeert.
De campagne verbindt de belang van eerlijke, lokale en duurzame voeding aan gezondheid, prestatie en bewust leven, wat perfect aansluit bij de levensstijl van een groeiend aantal consumenten. “Maria en Freeke zijn niet alleen topsporters, maar ook sterke rolmodellen. Deze samenwerking is een nieuwe mijlpaal in onze missie naar een verantwoorde voedselketen”, aldus Drees Peter van den Bosch, algemeen directeur van Boerschappen.

De campagne toont hoe voeding en sport hand in hand gaan. Maria en Freeke bezoeken de boeren, ervaren de producten van Boerschappen en delen hun ervaringen via hun kanalen. Ze demonstreren hoe je gezonde, seizoensgebonden voeding eenvoudig kunt integreren in een actieve levensstijl, en hoe dit bijdraagt aan een eerlijker voedselsysteem. “Goede voeding is cruciaal voor elke sporter”, zegt Freeke Moes. “Boerschappen maakt het eenvoudig om bewust te eten en tegelijkertijd de Nederlandse boer te ondersteunen.”

KNVB en DPG Media verlengen hun samenwerking tot het EK 2028

KNVB en DPG Media hebben hun partnerschap verlengd tot het Europees Kampioenschap van 2028 in Engeland. DPG Media zal KNVB voorzien van commerciële ruimtes in zowel digitale als gedrukte media, op nationaal en regionaal niveau. Daarnaast ondersteunt DPG Media de KNVB in het vergroten van de zichtbaarheid van verschillende sociale initiatieven, waardoor sport en samenleving dichter bij elkaar komen.

Een van de belangrijkste initiatieven in deze vernieuwde samenwerking is het KNVB Schoolvoetbal, waarvoor later dit jaar een speciale contentserie wordt gelanceerd. Ook zal DPG Media extra mediaondersteuning bieden voor De Groene Club, een initiatief dat sportverenigingen helpt te verduurzamen.

LEES  Ontdek de Formule 1 Tentoonstelling: Nu in Amsterdam, Mis Het Niet!

“Deze verlengde samenwerking maakt het mogelijk om onze maatschappelijke projecten nog meer impact te geven en onze boodschap uit te dragen”, zegt Dave Dekker, commercieel directeur van de KNVB. “Met de vele mediatitels van DPG Media, die al sinds 2016 onze mediapartner zijn, kunnen we onze boodschap breed verspreiden.” “We zijn trots op onze relatie met de KNVB en verheugd over de verlenging van onze samenwerking”, voegt Michael Meuleners, partnership manager bij DPG Media, toe. “Voetbal is een essentieel onderdeel van het leven voor veel mensen en is een constante bron van inspiratie voor onze verhalen, zowel op nationaal als regionaal niveau en in alle lagen van de sport.”

Credits headerafbeelding: PEC Zwolle

Vergelijkbare artikelen :

Beoordeel dit bericht

Plaats een reactie

Share to...